Bra resultater for Snøfrost på spesialen



I dag var årets spesialutstilling i regi av Norsk Siberian Husky Klubb.  Årets dommer var norske Eli-Marie Klepp.

Snøfrost hundene gjorde det veldig bra! Jeg hadde selv med meg 5 og fikk 3 svært gode resultater.  I tillegg kom Rim eid av Rune Dalby som gjorde det best av alle fra mitt oppdrett.

Dagens resultater var som følger

Snøfrost Ymer den Digre Orca. 
Bra høyde. Aning bred skalle og vidstilte ører. Noe kort snuteparti.  Noe kort hals. Rak skulder. Bra brystdypde.  Brede lår. Kunne hatt bedre knevinkel.  Børstehale men noe lavt ansatt. Velmusklet.  Mister noe rasepreg.  Vinternese.
Very Good 


Snøfrost Gnistrende Iskrystall
bra størrelse.  Vises i noe for godt hold. Bra hode og underkjeve.  Ok ører. Lang hals. Bra brystdypde.  Totalt uten muskler. Trenger og trenes opp forsiktig.  Noe flate poter. Bedres med tettere velet (?). Beveger seg meget trang bak.  Løse mellimhender.  Skal trenes opp
Good

Det var ikke uventet at Naisha fikk påpekt en noe dårlig kondisjon.  Dette fikser vi fremover når hun har vært lengre hos oss. Dommeren ville svært gjerne se henne igjen når hun har kommet i form.  Nesten alle de påpekte feilene vil da være rettet opp.


Snøfrost Unike Beringia
9 mnd.  Ennå mye valp. Litt tilbakeholden men lar seg eksaminere.  Vakkert hode og uttrykk.  Bra ører. Bra hals. Godt anlagt skulder. Skal ennå utvikle mye i bryst. Brede fine lår. Noe utsvingte forpoter. Beveger seg meget bra. Meget rasetypisk.
Excellent med CK og beste junior tispe. 


Snøfrost Kjølige Fjellbris
Fjellbris: Bra størrelse.  Ikke helt i topp kondisjon.  Bra hode og lang hals. Ok skulder. Brede fine lår. Ok beinstamme og føtter. Korrekt haleføring. Beveger seg meget bra.
Excellent med CK og nr.2 i en stor åpen klasse med hele 18 tisper.

Snøfrost Såga den Vise
2 år. Kraftig tispe.  Noe kort snuteparti.  Bra skulder. Noe lang rygg/ lavstilt.  Bra haleføring.  Brede lår. Fullpelset.  Kraftig beinstamme.  Korrekte føtter. Aning reservert.  Effektive bevegelser.
Excellent


Snøfrost Isende Rim fikk Excellent med CK, ble beste Champion tispe og ble 3. Beste tispe totalt! 


I oppdrett stilte jeg med Beringia,  Fjellbris,  Såga og Rim

Kennel Snøfrost
Stiller med følgende: 37-54-55-78.  Gruppe av 3 kombinasjoner, 3 meget typelike i kropp og hode. 1 mer elegant.  Samtlige med gode benstammer.  Bra pelsstruktur. Oppdretter gratulerer og ønskes lykke til videre.  Bra bevegelsesmønster på samtlige.
Nr. 2 med HP 


Jeg er strålende fornøyd med dagens resultater og vil også rette en stor takk til alle som hjalp meg med hundene i dag da min samboer og faste handler hjelp dessverre er hjemme med influensa.

Og ikke minst tusen takk til dommer Eli-Marie Klepp som likte mine hunder så godt.
Og takk til klubben og alle som var der for en trivelig utstilling som alltid.
Det er ikke ofte jeg stiller selv på spesialen, og det blir nok noen år til neste gang, men vi sees garantert!



Kommentarer