Snøfrost - Historiekullet

Gaia 20. august 2013

Da ser det ut som Historiekullet er på vei her hos meg.

Jeg har ikke tatt UL denne gangen, men Gaia ser unektelig drektig ut, og oppføerer seg slik også. Så da tar jeg sjansen på å presantere de to kommende foreldrene.



Gaia, N UCH Takoda Delilah, er en glad, vennlig og forholdsvis rolig liten tispe. Hun jobber bra i selen og har også fartsskravet i den finske bruksstesten. Hun er norsk utstilling champion, har friske hofter, albuer og øyne.
Gaia ble født i Tyskland, men har bodd mesteparten av sitt liv hos Kennel Lapicum i nord-Sverige, hvor hun også fikk et kull våren 2012.  Hun har en interessant stamtavle og flere gode kvaliteter som jeg gjerne vil videreføre til nye generasjoner her hos meg. 

Les mer om Gaia på min hjemmeside: http://snofrost.net/hund_Gaia.htm


Freke, N UCH NJV-11 NordJV-11 Hightower's Freke Winter Spirit, er en snill og grei, glad og ivrig ung hannhund på 2,5 år. Han gjør det veldig bra på utstillinger og er en av mine faste ledere når jeg kjører med hundene, Freke er den som er mest styrbar av de jeg bruker i led.  Han har flytende og uanstrengte bevegelser og er godt vinklet i alle retninger. Han har selvsagt friske øyne, inkludert ved gonioskopi og hofter. Du kan lese mer om Freke her: http://snofrost.net/hund_Freke.htm


Kombinasjonen av Gaia og Freke er gjort av flere årsaker. De utfyller hverandre godt på en rekke punkter mentalt, vinkler og bevegelser spesielt. Valpene mest sannsynlig bli grå med brune øyne, men det er også mulighet for andre farger.  Kullet ventes i September, og vil bli Historiekullet. De vil alle få navn etter kjente, historiske, Siberian Huskies.

Fra dette kullet håper jeg på en valp og beholde selv, da fortrinnsvis en hann. Det kan være aktuellt å ha denne valpen på deleie med noen andre som er interessert i å bruke hunden aktivt eller som evt bor så nært at jeg kan ta den med på utstillinger og teste den i hundespann.  Men først må valpene bli født, vokse og utvikle seg så jeg vet om det blir en aktuell valp.




Gaia 20. august 2013

Kommentarer

  1. Heisann.
    Du har veldig fine hunder,det må jeg si... Og så synes jeg det er fint å se at det fins folk som avler for friske allsidige familiehunder :-)
    Gleder meg til å se bilder på Gaias valper.
    Mvh Monica Dahl

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar Monica

    SvarSlett

Legg inn en kommentar