Godt Nytt År!


Glimt fra 2012
 I dag er det den siste dagen i 2012, en dag for mimring over året som har godt og nyttårsforsetter for året som kommer. 

2012 var et bra år for hundene og meg.
I februar ble Værkullet født, 6 vakre tisper ble det. De har vokst opp til å bli fine unge tisper med gode eiere som er fornøyd med hundene sine. De har fått vist at de duger både i utstillingsringen, i selen og som gode fritidshunder.
Først og fremst Snøfrost Isende Rim har vært den av valpene som har vært i utstillingsringen. Med flere gruppe og BIS plasseringer på valpeshow. I tillegg tok hun tittelen Svensk Junior Vinner på den første utstillingen hun ble vist i de offisielle klassene.
I selen er det Snøfrost Svale Dis som har fått prøvd seg mest sammen med familiens andre Siberian, Conrad. Og rapportene fra Kiruna er veldig moro å få når man hører hvor dyktig og ivrig unge Dis er i selen.
Snøfrost Kjølige Fjellbris har vært innom et par valpeshow og har en BIS-2 å vise til. Litt har hun også vært i selen og viser som sin søster stor iver.
De 3 siste valpene, Snøfrost Gnistrende Iskrystall, Snøfrost Plaskende Regn og Snøfrost Lune Fønvind er gode, sosiale og glade frøkner for sine respektive familier. De har vært på valpekurs, fjellturer, turer i skog og mark. De fungerer fint med andre hunder og er akkurat som en god fritidshund skal være.

Denalis største bragd i 2012 er å bli mor til Værkullet. Hun hadde en enkel drektighet, en problemfri fødsel og var en beskyttende og god, men streng, mor til sine små.  Hun har også vært innom showhallen noen få ganger i 2012 og tok med seg et CACIB i Norge og et res-CACIB i Sverige. Så hun har bevist at hun er verd sin CH tittel også i år.

Freke er den av hundene jeg har stilt ut mest i 2012. Han har ikke mindre enn 8 CERT, 3 CACIB, 3 BIM plasseringer og 5 BIR plasseringer i Norge. I mai var han på WDS og ble 3. beste junior hann!
i oktober gikk turen til Tyskland hvor han fikk 3 poeng mot VDH CH tittel og et res-CACIB.  Et godt utstillingsår for den unge gutten.

Bonfire kom også i hus i 2012, og han er en veldig trivelig og vakker hund. Han er for ung til å ha blitt stilt ut og for å bli testet i selen. Så da er det ikke så mye å si om ham. Annet enn at han er en veldig sosial, uredd og trivelig hund. Jeg håper han fortsetter en god utvikling fremover.

Jeg har ingen nyttårsforsetter for 2013, men jeg har mange ønsker, planer og håp. Det kan nevnes at jeg håper på et nytt kull født våren 2013, at Freke blir N UCH noe han vil ha første mulighet til 20. januar. Samt at jeg skal stille ham et par ganger i Tyskland for å kanskje få hans VDH CH tittel også.
Fjellbris skal stilles ut litt mer i 2013 og jeg håper hun får med seg et par cert før året er omme.
Til høsten skal det trenes mer målrettet i trekk, for da har jeg et komplett 4-spann hvor alder ikke er noen hindring.
Men først og fremst  ser jeg frem til et år fylt med glade hunder, turer i skog og mark, på fjell og vidde med hundene og alle de dagligdagse tingene og små gledene man til stadighet får når man omgir seg med trivelige og glade hunder.

 GODT NYTT ÅR 2013!




Kommentarer